پژوهشی بر درونمایه های دینی -هویتی نقاشان یهود سده ی بیستم
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
- نویسنده مهناز قاسمی
- استاد راهنما مینو اسعدی محمد معمارزاده
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1388
چکیده
آنچه در این پژوهش از آن سخن می رود ، مطالعاتی تاریخی جامعه شناختی در باره ی چیزی است که از آن به عنوان هنر یهودنام برده می شوداین مطالعه نخست به بررسی مقوله ی هویت قوم یهود و آنچه یهودیان را از دیگر قومیت ها متمایز و چهره مند می سازد، می پردازدسپس مروری اجمالی بر تاریخچه و باورهای دینی این قوم خواهد آمددر واقع پاسخ به این پرسش است که نقاشان یهودی تبار معاصر تا کجا و چه اندازه از باورهای دینی و قومی و سرگذشت تاریخی خود در آفرینش آثار هنری بهره برده اندو اصولا خط ممیز آثاری که این هنرمندان با نگاه به بن مایه های تاریخی و فرهنگی خودپدید آورده اند با دیگر آثار ی که در راستای جنبش ها و مکتب های هنری روزگار خود آفریده اند چیست؟آنان بازتاب یافته پرداخته می شود، تا نشان دهیم کدام انگیزه و دغدغه هایی نقاشان یهودی تبدر پایان به زندگانی و نقد و تحلیل آثار برخی از نقاشان یهودی تبار که مساله ی یهود در آثار ار را به خلق آثاری با مضامین دینی و قومیتی واداشته و آثاری از این دست در تاریخ هنر از چه ارزش و جایگاهی برخورداراند.
منابع مشابه
بررسی چهره نگاری در آثار ده نقاش اروپایی (سده ی هفدهم تا سده ی بیستم میلادی)
با نگاهی به تاریخ عظیم هنر جهانی در می یابیم که سهم عظیمی از حجم آثار نقاشی و تصویر سازی اختصاص به چهره و پیکره ی انسان داشته است که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و هست. نظربه اهمیت تعریف و مفهوم انسان الزاماًدر این پایان نامه به بررسی سیمای انسان کامل از دیدگاه مکاتب مختلف پرداخته ایم و چون سنت چهره نگاری در هنر غرب (اروپا) بیش از هر جای دیگر جهان از تنوع و اعتبار بیشتری برخوردار بوده ، در این ...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023